Het zal u vast niet ontgaan zijn dat het de laatste maanden erg druk is geweest op Schiphol. Hierdoor hebben vele mensen hun vluchten gemist en zijn er vluchten geannuleerd. Maar waar heeft u recht op in zo’n situatie? En kan uw reisverzekering wat betekenen in deze situatie?
De drukte op Schiphol is nog lang niet voorbij: er wordt verwacht dat deze drukte tot zeker na de zomervakantie gaat aanhouden. Hierdoor ontstaan lange rijen op de luchthaven waardoor de kans bestaat dat u uw vlucht mist. Het is echter de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf om op tijd bij het vliegtuig te komen. (Radar)
Schiphol kwam van de week met een Actieplan voor de zomer van 2022. In dit plan staan 4 actielijnen die ervoor moeten zorgen dat de drukte op Schiphol aankomende zomer weer goed is te reguleren. Deze actielijnen zijn als volgt:
Heeft u toch uw vlucht gemist door de chaos op Schiphol? Dan ligt de situatie anders dan wanneer uw vlucht is vertraagd of geannuleerd. In deze gevallen heeft u vaak recht op een vergoeding omdat de verantwoordelijkheid bij de luchtvaartmaatschappij ligt, maar dat is in het geval van drukte op Schiphol niet het geval.
Toch kunt u wel contact opnemen met uw verzekeraar. De reis- en annuleringsverzekering kan in deze situatie helaas niets voor u betekenen maar u kunt wel bijstand krijgen met uw rechtsbijstandverzekering. Zij kunnen een claim bij Schiphol neerleggen als u kunt aantonen dat het missen van het vliegtuig niet uw schuld was.
Heeft u onlangs ook uw vlucht gemist door de drukte op Schiphol? En heeft u rechtsbijstand nodig? Neem dan contact met ons op zodat wij dit voor u kunnen regelen.